jag är stolt över den jag är

Nu är det ungefär 1 år sedan som jag började träna och tänka på vad jag åt. Under detta år har jag förändrat så orehört mycket som person. Sen jag började träna och tänka på vad jag åt så mår jag så mycket bättre både psykiskt och fysiskt. Hela min persolighet har förändrats, innan jag gick ner i vikt var jag väldigt blyg, tog inte för mig och tyckte det va oerhört jobbigt i sociala situationer. Men nu 10 kg lättare är jag en tjej som vågar ta för mig och stå för vem jag är. Jag är stolt över hur jag ser ut och hur jag är som person. Men denna resa har inte varit posetiv hela tiden, inte för fem öre. I våras gick allting över styr. Helt totalt över styr. Jag tränade konstant och fokuserade bara på siffrorna på vågen. Jag tänkte hela hela tiden på vad jag åt eller vad jag skulle äta. När jag åt någonting som ja inte hade planerat fick jag ångest och tränade och kände en stor besvikelse hur jag kunde vara så dum att äta den där lilla chokladbiten eller den där mackan. Jag ville inte äta hemma hos släktningar eller vänner för att maten som serverades där inte va "nyttig" och för att det va så oerhört jobbigt att höra deras tjat om varför jag inte åt potatis,pasta,ris,sås mm. Jag ville inte följa med på kalas för då skulle man ju bli tvingad att äta något onyttigt. Jag fick uppsöka läkare pågrundav en långvarig yrsel, då jag höll på att svimma varje gång jag reste mig upp. Då trodde jag att detta berode på lågt blodtryck. Men idag kan jag se att det berodde på att jag nästan inte åt någonting. Om jag ska vara ärlig kommer jag inte ihåg när min vändpunkt kom, men under sommaren så började allt släppa långsamt jag började äta godis,glass och andra "onyttigheter" dock inte i jätte stora mängder men. I dag så känns allt som vanligt, jag tänker på vad jag äter och jag tränar regelbundet och äter "onyttigheter" när jag känner för det. Dock så undviker jag fortfarande gärna pasta,ris och potatis. Men nu känner jag inga skuldkänslor längre allt sånt är borta. Jag fokuserar inte längre på vågen utan på min hälsa. Men självklart så vill jag fortfarande gå ner några flera kilon men det är inge som jag känner någon stress över för det tar den tid det tar, men varje dag jag tittar mig i spegeln så känner jag att jag alltid har kommit lite längre än dagen innan. Jag är så oerhört stolt över den jag är! det var tack vare mina vänner, pojkvän och familjs stöd som jag tog mig från botten till toppen.♥
 

Kommentarer
Postat av: tobbe

Du är så otroligt duktig, bäst är du. Jag älskar dig mer än allt annat<3

Svar: jag älskar dig också<3
johannna karlsson

2013-10-16 @ 21:20:52
Postat av: Amanda Johansson

Du är så grym tjejen!! <3

2013-10-16 @ 21:30:16
URL: http://amandaevajohansson.blogg.se/
Postat av: Juliaa

Yo go girl! Fina Johanna<3

2013-10-16 @ 21:38:00
URL: http://juliaaasjoholm.blogg.se
Postat av: e m m a l a r s s o n ❤️

Du är bäst!! På alla sätt och vis! Älskar dig min pingla❤️

2013-10-16 @ 21:58:31
URL: http://emmalarsons.blogg.se
Postat av: Becca

Du är så duktig! :) men, låt det inte gå över styr igen! :)

2013-10-17 @ 13:44:32
URL: http://rebeccaafitness.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!